måndag, september 21, 2009

Scattered pieces of a broken heart*

Lite saker jag funderar på just nu:

• Hur man kan vara bakis för andra dagen. Och varför jag aldrig kan vara lagom alkoholpåverkad. Allt eller inget liksom.

• Bacon Invest. Det måste vara det roligaste företagsnamnet. Någonsin.

• Varför livet inte kan vara enkelt. Tänk den dagen jag slutar bekymra mig om vad folk tycker och tänker. Tänk den dagen då jag accepterar mig som jag är. Tänk den dagen!

• Hur mycket jag gillar mina vänner. Även om jag är sämst i världen på att höra av mig. Till samtliga.

• Hur jag ska få råd att köpa alla grejer som jag anser att jag är i akut behov av. Listan är nämligen lång: 1) En ny mobil – AKUT på riktigt. Den låser sig hela tiden. Särskilt när man pratar med någon. 2) En tv till sovrummet och för att den ska fungera även en digitalbox. 3) Ett gäng bokhyllor så jag kan plocka upp alla mina böcker och tidningar. 4) En eltandborste. Det känns som om jag ska tappa alla tänder om jag inte köper en snart. 5) Ett snyggt tyg att klä om min snygga 50-talsfåtölj i. 6) En vettig digital systemkamera. Typ Nikon 300. 7) En MacBook. Kanske inte helt nödvändig, men nästan.

• Att mitt hår växer för fort. Luggen petar mig i ögonen redan.

• Varför inte jag fick komma med på mamma och pappas väldigt spontana resa till Tunisien. Snart lyfter de.

(*Okej, mitt hjärta är inte krossat, men rubriken är onekligen fin. Det var mina gamla kompisar som gav ut en skiva med det namnet en gång i tiden. På nattklubben Chili som inte existerar längre. Slut på onödig info.)

Inga kommentarer: