fredag, maj 08, 2009

Om jag hade pengar …

Ett fett konto skulle innebära många inköp för mig just nu. Är i behov (enligt mig) av många många saker.

• Till exempel en Macbook. Jag vet att jag har en iMac redan men jag vill ha en Macbook också. Bara en liten söt som jag kan ha med mig överallt.

• Och så skulle jag anlita en rörmontör som skulle dra klart vattnet i huset så pojkvännen slipper ha det hängande över sina axlar. Det känns som att det räcker att jobba från sju på morgonen till elva på kvällarna utan fler måsten.

• Så skulle jag vilja ha en digital systemkamera. En Nikon 300 typ. Det skulle räcka utmärkt för mig. Skulle kunna göra mycket roligt då.

• Och så skulle jag ta en svindyr intensivkurs i grafisk design i sommar. Bara för att kunna det liksom. Och det är något jag kan tänka mig jobba med i framtiden, när jag ledsnat på alla bokstäver. Om jag ledsnar på dem.

• Och så vill jag ha en rolig summa att köpa sköna tavlor för. Är så less på Ikeaskit och vill ha riktiga grejer. Eller så köper jag en uppsjö med sprejburkar och tar upp mitt gamla gamla graffitiintresse. Skulle vara ganska coolt till den lite lantliga stilen vi har i huset.

Någon som har lust att donera en slant?

3 kommentarer:

malin sa...

Jag har drygt 40.000 euro på kontot just nu. Men de försvinner ganska snart iväg som delbetalning på huset. Men ändå :)

Anonym sa...

Varje gång jag kollar din blogg och läser titeln, "om jag hade pengar" så börjar jag nynna på en speleman på taket, if I were a rich man na na na na na na na na na

Kicka

Matilda sa...

Malin: Ja, tack! Jag kan ta dem. Allihopa. Ni kan väl låna nya pengar?

Kicka: Haha! Tack för den, nu tänker jag precis samma sak. Irriterande!