torsdag, april 09, 2009

Det här blir världens bästa påsk

När jag brukar ringa mamma och pappa på påsken är det full rulle. Alla är där, mina systrar och deras familjer, mormor, kanske någon moster eller morbror med familj.
Det stojas i bakgrunden, någon lagar mumsig lax och mamma, som jag pratar med i telefonen, ropar att någon ska röra i spenatstuvningen.

Och då gör det ont i hjärtat. Ont för att jag inte är där. Ont för att jag inte kan vara med, dela glädjen, maten och upplevelsen med de andra. Så känner jag mig lite utanför. Det dumma svarta fåret som flyttade långt bort från familjen.

I år blir det inte så. Mamma, pappa, syster H med make M och barnen Z och S kommer hit! Påskmiddagen, upplevelsen och allt det härliga blir här!
Jag är övertygad om att det kommer att bli världens bästa påsk!

3 kommentarer:

malin sa...

Underbart!

Milla sa...

Hejsan. Fy bubblan vad kul för dig. Jag ser det framför mig. Jag förstår även dina känslor när du inte är med. Så där känner även jag det under julen när min syster firar den i Norrtälje och vi inte är med.

Två saker till; du skriver förbaskat bra. Även om jag inte kommenterar gillar jag att läsa din blogg. Den andra saken; Tack för hjälpen med youtube inlägg på sidan.

Ha nu en riktigt mysog, rörig och familjerik Påsk. Hälsa D Glad Påsk från Milla med familj

Matilda sa...

Malin: Det var det!

Milla: Det var så härligt och roligt! Älskar min familj så mycket!

Och tack, det är jättekul att höra! =)