måndag, mars 16, 2009

Kort och gott

Det mest spännande som hänt den senaste tiden är att Jehovas vittnen kom på besök häromdagen, vilket säger ganska mycket. Jag är låg och utan energi och lust till något. Bjuder därför på lite skit:

Den senaste tidens äckligaste:
Att jag just nu sitter och gräver med fingrarna i skålen med flottiga bacon i jakt efter de mest brända baconbitarna.

Den senaste tidens höjdpunkt: Att jag fick ett handskrivet (!) kort av min vän M som grattade mig på födelsedagen.

Den senaste tidens höjdpunkt på jobbet: Att jag i dag fick ett handskrivet (!) kort av en kvinna jag intervjuat med ett stort ”TACK för en bra artikel”. Sånt gör att allt slit man ibland lägger ner känns värt det.

Den senaste tidens godaste: Söta vännerna E och J:s middag i går. Kan också klassas som den senaste tidens trevligaste.

Den senaste tidens insikt: Att firmafester är sådär när man är nykter.

Den senaste tidens tråkigaste: Att jag ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig. Är inte i ett snyggmode (mode som i engelska mode, inte mode) just nu.

Den senaste tidens musik: A camp och Titiyo. Om och om och om och om och om igen på Spotify.

Den senaste tidens bästa låt: Melody club med Girls don't always wanna have fun. Den finns tyvärr bara i en urusel variant på Youtube så därför tänker jag inte lägga upp den. Kolla deras myspace däremot. Där finns den.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hallå Åland, nu har jag efter många om och men också börjat blogga. Eller jag försöker i alla fall, du hittar mig på www.metrobloggen.se/intothe

Jag kan inte skryta om ett händelse rikt liv men du får gärna titta in
kramar
Kicka

Matilda sa...

Åhå! Jag kikar självklart in! Yey vad skoj!

Anonym sa...

Melody Club - Girls Don't Always Wanna Have Fun finns även på Spotify.

Anonym sa...

De där Jehovas vittnen är ju här en gång i veckan:-(. De har i alla fall varit hos oss två gånger.
Det står en "snögubbe" på kyrkbackan. Jack fråga en morgon - VEM har byggt en snögubbe där? Är nog av plogvallen.

Matilda sa...

Anonym: Jepp, jag vet. Men alla har ju inte Spotify och jag vill ju självklart att ALLA ska höra på den underbara låten. Därav länkandet till deras Myspace.

Millen: Jaså? Hos oss har de bara varit en gång någonsin. Och det var i söndags. Och ”snögubben” såg jag också, den var klockren.