fredag, januari 30, 2009

Hemma från jobbet i dag igen

Vaknar fortfarande av att jag inte kan andas. Ett lock med mysigheter ligger i svalget och täpper till både näsgångar och munnen. Riktigt mysigt kan jag berätta. Bläk.

Drömmer sinnessjuka feberdrömmar också, även om jag är osäker på hur mycket feber jag har. I går drömde jag att jag och många andra blev jagade av eldfolket som inte gick att döda om man inte dödade dem av rätt orsak – att vilja ha frihet. Ja, det var lite fantasy över det hela. Skulle vid närmare eftertanke bli en riktigt bra film.

I natt drömde jag också en sådan där panikdröm, dock av en helt annan karaktär. Jag skulle på finmiddag med mamma, mormor och mina systrar och hade avskavt nagellack som jag var tvungen att få bort. Men hittade ingen nackellacksborttagning. Jag letade och letade och letade utan att hitta.
Något mer trivialt, men ändå otroligt stressande.

Nu är jag i alla fall duktigt less på det här. Jag vill inte vara instängd hemma längre och inte se en massa skit på tv längre. Det är inte roligt längre.
I morgon tänker jag vara frisk. Bara så ni vet.

Inga kommentarer: