fredag, november 28, 2008

Min bästa tid är nu

Tänk vad hemskt det är att man inte tar tillvara på tiden bättre och stannar upp och njuter. I stället stressar man på i jakt efter något bättre. Mot framtiden.
När jag stod i duschen nyss slog det mig att livet inte kunde vara bättre än det är just nu. Jag har alla fördelar just precis nu.

Jag är ung men ändå tillräckligt vuxen att jag någorlunda vet var jag står och vem jag är.
Jag har en karriär inom något jag älskar.
Jag får en hyfsad lön i jämförelse som jag kan lägga på precis vad jag vill.
Jag har inga barn ännu och alltså ingen att ta ansvar för än mig själv.
Jag har en pojkvän som jag älskar och vars sidor jag beundrar.
Jag har vänner som får mig att må bra och bli glad och som jag älskar att ha i min närhet.
Plus allt annat; familj, tak över huvudet, mat på bordet.

Det finns alltså ingen orsak att vara ledsen, deprimerad eller full av grubblerier. Ingen orsak alls. Och förresten skiner solen. Och så är det fredag. Livet leker.
I dag ska jag njuta av att bara vara.

2 kommentarer:

Anonym sa...

sv: och glöm inte, du har ju badkar och det varma badet också...

Matilda sa...

Jag har ju inget badkar. Ännu. Men när vi får huset klart finns det badkar. Längtar redan.