torsdag, september 04, 2008

Världens snyggaste jacka


Jacka från Modström. Förlåt, världens snyggaste jacka från Modström.

I går, när jag var på stan för att köpa ett par höstskor, hittade jag världens snyggaste jacka. Som var alldeles för dyr för min månatliga klädshoppingsbudget. (Det låter seriöst, men det är faktiskt första gången jag har begränsat mina klädinköp på detta vis.)

När jag såg den visste jag att jag var tvungen att köpa den. När jag provade den visste jag ännu tydligare att jag var tvungen att köpa den. Så jag köpte den. Så klart. Åt skogen med budgeten!

Nu hänger den hemma och är huuur snygg som helst och lockar till användning.
Kan nästa dra mig till att säga att jag längtar till vintern. Då förstår ni hur stor min kärlek för jackan är.

6 kommentarer:

egoistiska egon sa...

åh, den är ju schnygg! får man fråga vad den kostade? :)

Tesa sa...

mmm.. Min jacka var det ju egentligen!! ;)

mamaMill sa...

Det är bra skönt att få köpa det man verkligen vill ha ibland! :) Men vintern är välkommen ändå, iaf för mej :p

Matilda sa...

Egon: Typ 2.000 kronor. Den är värd varenda krona.
Tesa: Ja, jag veeet. Har lite dåligt samvete då det faktiskt var du som såg den först. Förlåt. Men jag blev också helt galet kär i den. Och vi kan faktiskt ha samma! Är du arg på mig?
Mille: Det är hur skönt som helst. Men vintern kan stanna hemma tycker jag.

Tesa sa...

hahahaha! nej klart jag inte är arg!! ;) hur många gånger har inte vi köpt likadana kläder?? Kan inte hjälpas helt enkelt att vi båda har så sjukt bra klädsmak! ;)

Matilda sa...

Tesa: Så bra! Det är nog så, till stor del samma musiksmak och till stor del samma klädsmak. Det är nästan så man skulle kunna tro att vi var släkt eller något...