tisdag, juni 17, 2008

Man kan ju skjuta upp det

För sjuttiotolfte gången har jag lyckats göra ingenting på en hel dag. Och då menar jag ingenting.

Innan jag började semesterveckan hade jag stora vida planer för hur mitt liv skulle te sig den här veckan. Jag skulle storstäda hemma, sy upp gardiner, baka bröd, fixa bilen, ringa alla viktiga samtal jag aldrig får för mig att ringa, umgås med vänner, storhandla, köpa födelsedagspresent til pojkvännen och jobba på bygget. Bland annat.

Har med lite tillspetsning gjort två av ovanstående saker. Dagen i dag har i stället gått till att spela spel på datorn. Mycket smart med tanke på att tiden är knapp och det är mycket som ska göras.

Det verkar som om jag har ett inbyggt mantra som jag inte kan styra över. Något som säger åt mig att vara lat och fördriva en hel dag på ingenting. Varför ska man göra saker i dag när man kan skjuta upp dem till senare, liksom. Dumma jag.

Inga kommentarer: